Symbol powinien wykraczać poza to, co reprezentuje. Firma, instytucja czy inicjatywa zasługująca na miano na Symbolu musi być zarazem wyrazistą esencją swojej branży a jednocześnie nieustannie poszerzać pole swojego działania.
Trudne zadanie uchwycenia, nazwania i co więcej nagrodzenia tego enigmatycznego detalu, który podnosi zwykła firmę do rangi Symbolu zakończyło się 23 listopada 2018 we wspaniałych wnętrzach Hotelu Monopol w Katowicach uroczystą Galą Finałową Symbol 2018.
Wieczór ten był zwieńczeniem całorocznego programu, który pozwala ekspertom wspierać firmy wykazujące ponadprzeciętną aktywność i skutecznie odróżniające się od konkurencji poprzez rozwój i udoskonalanie wszystkich swoich atutów.
Każdy kto organizował choćby najmniejszą towarzyską imprezę wie, że sukces takiego przedsięwzięcia zależy nie tylko od zaproszonych gości, cateringu czy doskonałej lokacji (choć w wypadku Hotelu Monopol sama lokacja to już 90% sukcesu), ale od organizatora, który będąc na bieżąco z obecnymi trendami wie, jak zadbać o dobrą atmosferę. Jest to branża, która w równej mierze opiera się na kompetencjach twardych, co na wyczuciu, bo nie sposób przecież dokładnie powiedzieć, co decyduje o dobrym nastroju gości na naszej imprezie. O wyjątkowość piątkowej gali finałowej zadbała ekipa Event Concept, która wychodząc poza samą dekoracje i obsługę techniczną, wywołała efekt zauroczenia wśród wszystkich uczestników.
Najważniejszymi bohaterami byli oczywiście nagrodzeni a wśród nich m.in.: BP Europe SE, PKP Intercity, Allergan, Zarząd Morskiego Portu Gdynia, Grupa Mokate, Raben, Polskie Koleje Linowe oraz wiele innych niezwykłych firm. Warto tutaj zaznaczyć, że nagrodzie Symbol 2018 daleko do wewnątrz-branżowych celebracji, o czym mówiła jedna z laureatek Barbara Wiążewska z firmy BP Europe:
„Nagroda taka jak dzisiaj utwierdza nas w tym, że to co robimy jest również zauważalne. Taka nagroda działa edukacyjnie i sprawia, że temat odpowiedzialności społecznej pojawia się szerzej w mediach, pojawia się w publikacjach. Myślę, że to ma wpływ na całą społeczność.”
Przy okazji nagrodzeni podkreślali, że marka Symbol jest już tak rozpoznawalna, że jak mówił Andrzej Bekierski z Raben Logistics, „można się tą nagrodą chwalić, szczycić i pokazywać.”
Sponsorami i partnerami wydarzenia byli: KGHM Polska Miedź S.A., Maserati Pietrzak, marki odzieżowe Taranko i Lazar, Jubiler Pluciński, Hotel Hugo Business&spa, Drzazga Clinic, Bionigree oraz Stan-Trans.
Patronatem honorowym Galę Symbol 2018 objęli: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia oraz Główny Inspektor Ochrony Środowiska.